Reklama jest czymś, co pozwala zaistnieć firmie wśród potencjalnych klientów. Jest środkiem przekazu pomiędzy podmiotem gospodarczym a klientem indywidualnym. Ma ona różne funkcje, m.in.wzbudzenie potrzeby zakupu danego produktu. Warto wiedzieć jednak jakie są rodzaje reklamy, aby móc dobrze w nią zainwestować.
Reklama prasowa
Mówi się, że papierowa forma wydruku powoli umiera i już niedługo zniknie całkowicie z rynku. Nic bardziej mylnego. Wszelkiego rodzaju gazety nie są aż tak popularne jak Internet. Jednak nadal wiele osób zagląda do tygodników, miesięczników, a nawet do codziennych wydań najróżniejszych gazet.
Warto więc pomyśleć o tym, aby w jednej lub w nawet większej ilości gazet umieścić swoją reklamę. Im będzie ona okazalsza, tym łatwiej będzie ją klientowi zauważyć. Reklama na całą stronę na pewno nie zostanie pominięta w przeciwieństwie do malutkiej reklamy, która wciśnięta została pomiędzy teksty.
Do wad reklamy prasowej zaliczyć można krótką żywotność gazety lub też możliwą dominację reklamy przez jedną firmę, która postara się o lepszą szatę graficzną. Z kolei do zalet należy zaliczyć dużą częstotliwość, szeroki odbiór. Do tego można zapewnić sobie możliwość szybkiego umieszczenia reklamy i jej modyfikacji.
Reklama telewizyjna
Kto z nas nie oglądał reklam w telewizji? Najpewniej zaraz odezwą się osoby, które mówią, że na reklamach przełączają na inny program, bo nie lubią ich oglądać. Jednak nie każdy ma takie podejście i niektórzy cierpliwe oczekują końca pasma reklamowego przy okazji zwracając uwagę na emitowane reklamy.
Ten rodzaj reklamy należy do najpopularniejszych form przekazu, kontaktu z potencjalnymi klientami na których oddziałuje się za pomocą dźwięku, barwy, nasycenia kolorystycznego. W szczególności, jeżeli chodzi o dzieci, które uwielbiają patrzeć na najnowsze zabawki, którymi można się wesoło bawić.
Nie można zaprzeczyć, że i na dorosłych taka forma reklamy nie zadziała. Bardzo często reklama telewizyjna dedykowana jest gospodyniom domowym, które gotując lubią oglądać telewizję. Można więc przy tej okazji pokazać najlepszy dodatek do pieczonej wieprzowiny, która sprawi, że domownicy z apetytem będą zajadać się obiadem.
Reklama pocztowa
Jest to również bardzo popularne źródło komunikacji z klientami. Czasem listonosz roznosi różnego rodzaju ulotki. Czasem są to specjalnie wynajęte osoby, które przekazują mieszkańcom gazetki handlowe, prospekty, broszury, foldery i jeszcze wiele innych. Reklama pocztowa dzieli się na reklamę bez wyraźnie zaznaczonych adresatów oraz z wyraźnie zaznaczonymi osobami, do których ta reklama musi dotrzeć. Reklama z adresatami to bardzo często różnego rodzaju zaproszenia na targi, spotkania promocyjne, branżowe, które dedykowane są dla osób z branży lub dla osób zainteresowanych potencjalnymi usługami. Do zalet tego rodzaju reklamy zaliczyć trzeba niski koszt realizacji danej usługi. Minusem jest fakt, że wielka ilość najróżniejszych ulotek w skrzynkach sprawia, iż klienci mogą być nimi zniechęceni, dlatego bardzo często staje się ona śmieciem zanim nawet dobrze zostanie przeczytana.
Reklama internetowa
Najpopularniejsze źródło kontaktu z klientami w dobie rozwoju technologicznego jest to absolutny numer jeden w który musi zainwestować każda firma chcąca zaistnieć na rynku. Niezależnie od tego, czy chcemy działać na rynku globalnym lub lokalnym – koniecznie musimy zadbać o reklamę w sieci, ponieważ tutaj ludzie bardzo często wyszukują informacji o różnego rodzaju usługach. Reklamę w sieci można umieścić w wielu miejscach. Bardzo popularne są serwisy społecznościowe, gdzie wiele osób ma swoje konta. Przydają się tutaj na bieżąco dodawane informacje, zdjęcia, zachęcające do polubienia. Nie można zapomnieć o blogu firmowym, czy chociażby o zwykłej stronie www, gdzie umieści się najważniejsze informacje o swoich usługach. Kogo nie ma w sieci ten tak naprawdę nie istnieje dla klientów, dlatego trzeba o tym koniecznie pamiętać.
redaktor
Prasy już chyba nikt nie czyta, no może starsi ludzie.
Młodsi wybierają e-wydania i Internet. Nie na darmo również wydawcy rezygnują z wydań papierowych i też przenoszą się do Sieci.