Każda branża na rynku rządzi się swoimi prawami. Dotyczy to zwłaszcza zakresu aktywności promocyjnych. Zarówno sektor spożywczy, jak i kosmetyczny, a zwłaszcza medyczny – muszą podporządkować się ograniczeniom prawnym. Zwłaszcza ten ostatni poddany jest ścisłej weryfikacji jeśli chodzi o narzędzia reklamowe. Gabinety lekarskie nie mogą prowadzić jawnych działań promocyjnych w telewizji, radiu czy w przestrzeni miejskiej. Na szczęście aktywności internetowe otwierają się na potrzeby lekarzy prowadzących prywatne gabinety medyczne.
Znaczenie rekomendacji
Mimo szerokich obostrzeń dla branży medycznej, lekarze nie muszą jeszcze składać broni i godzić się na puste korytarze w poczekalniach. Zakres usług internetowych daje im możliwość budowania świadomości wizerunku swojego gabinetu. Według badań, gros pacjentów nim zdecyduje się na konsultacje u danego lekarza, szuka opinii na jego temat wśród znajomych oraz w internecie. Rekomendacja innego pacjenta to dla nich dowód wiarygodności, decydujący o zapisaniu się na wizytę. Warto więc zainteresować się szerzej budowaniu wizerunku lekarza i jego usług w zakresie opinii online. Marketing szeptany w ostatnich latach stał się narzędziem do tworzenia więzi marki z klientem.
Marketing szeptany w promocji gabinetów lekarskich
Pozytywne opinie i komentarze klientów różnych branż na dedykowanych portalach internetowych, rozwiewają wątpliwości oraz sugerują nowe rozwiązanie. Podobnie rzecz się ma w przypadku gabinetów lekarskich. Rekomendacje zadowolonych pacjentów mogą stać się bodźcem, decydującym o zapisaniu się na wizytę. Tematyka medyczna cieszy się w internecie ogromnym zainteresowaniem. Pacjenci szukają wsparcia w wyborze odpowiedniego specjalisty na portalach medycznych, forach internetowych czy w zamkniętych grupach w social mediach.
Budowanie wizerunku gabinetu lekarskiego
Rolą marketingu szeptanego jest dotarcie do osób poszukujących pomocy w wyborze odpowiedniego lekarza i zasugerowanie konkretnego gabinetu. Doświadczenia innych po kontakcie z danym specjalistą, stają się dla nich źródłem wiarygodności i zwiększają ich poczucie bezpieczeństwa podczas pierwszej wizyty. Dodatkowo są również źródłem informacji na temat wszystkich usług prowadzonych przez medyka. Poza tym WoMM daje możliwość dyskutowania i neutralizowania negatywnych opinii, których pacjenci nie boją się publikować online. Reagowanie na hejt np. w postaci kontropinii i merytorycznych postów, pozwoli podtrzymać pozytywny wizerunek lekarza i jego usług.
Marketing szeptany wymaga przede wszystkim dyscypliny i odpowiedniego contentu. Nie podlega wątpliwości, że pacjenci są coraz bardziej świadomi i czujni. Dlatego też kampania powinna być prowadzona ostrożnie i regularnie, by rzeczywiście przynieść efekty. Widoczność gabinetu w wyszukiwarce Google to kolejna rzecz, na którą WoMM ma wpływ. Sekretem efektywności tego narzędzia jest konsekwencja i dookreślone cele. Dzięki nim agencja realizująca projekt, może skupić się na pacjentach ze wskazanego regionu, o konkretnych zainteresowaniach i problemach zdrowotnych.