Marketing szeptany przestał być identyfikowany z agresywnymi kampaniami kojarzącymi się ze SPAMEM. Dzisiaj WoMM to profesjonalne kampanie oparte na skutecznej strategii o wysokim nasyceniu merytorycznymi treściami. Dlaczego warto postawić na buzz marketing? Powodów jest przynajmniej kilka.
Perpetuum mobile marketingu
Dobry marketing szeptany to taki, który wywołuje sieć naturalnych rekomendacji. Nie ma w nim miejsca na działania spamerskie lub treści szkalujące. Jego zadaniem jest prowokowanie do mówienia o marce, produktach i usługach w konsekwencji czego nasza oferta staje się bardziej rozpoznawalna. W efekcie za powodzenie kampanii zaczynają odpowiadać opinie zadowolonych klientów, którzy napędzają kolejne wzrosty sprzedaży.
Jak prowadzić marketing szeptany skutecznie?
Wydawać by się mogło, że wpisy na forach to zadanie, któremu każdy jest w stanie podołać. Ale nic bardziej mylnego. Skuteczne kampanie buzz wymagają dużej wiedzy, konsekwentnej strategii oraz lekkiego pióra. Treści powinny być publikowane w ściśle dostosowanych do naszej grupy docelowej kanałach komunikacji. Bezpośrednie wpisy informujące o promocjach, czy ofercie nie mają nic wspólnego z buzz marketingiem, a co przejawem zwykłego spamu. Dlatego skuteczny WoMM warto powierzyć w ręce profesjonalistów, którzy uczynią z niego skuteczne narzędzie reklamowe nienoszące znamion klasycznej promocji. Najbardziej pożądaną cechą marketingu szeptanego jest naturalność komunikacji. Wszystkie przejawy sztucznie wywoływanych konwersacji, czy odgrzebywanie wątków sprzed kilku lat nie przyniosą pożądanych efektów.
Czy buzz marketing jest dobry dla wszystkich?
Tak, o ile jest dostosowany do profilu naszej działalności. Każda branża rządzi się swoimi prawami, sposobem komunikowania i miejscami dystrybucji treści. Dlatego nie ma jednego, uniwersalnego sposobu prowadzenia WoMM, każda strategia powinna być ściśle spersonalizowana w zależności od potrzeb i specyfiki naszego esklepu.