Jak wykorzystać sport w marketingu?

No właśnie. Dobre pytanie. Sport pojawia się w naszym życiu bardzo wcześnie. Jest obecny z Nami już od najmłodszych lat. Jesteśmy wychowywani w duchu walki i rywalizacji. Nieco później dochodzi świadomość zdrowego i racjonalnego trybu życia oraz satysfakcja z realizacji postawionych celów. Tak więc, nie ma lepszej dziedziny do wypromowania produktu lub usługi jak właśnie poprzez sport.

Dlaczego sport jest ważny w marketingu?

Sport bardzo silnie wpływa na nasze samopoczucie. Dzieje się tak zarówno poprzez realizowaną aktywność fizyczną, jak również poprzez nasz stan emocjonalny. Wykonywanie regularnych ćwiczeń, treningów poprawia nie tylko naszą ogólną sprawność i kondycję, ale w znaczący sposób wpływa na nasz nastrój. Wyzwolone podczas uprawiania sportu endorfiny przenoszą się na nasze decyzje zakupowe. Właśnie dlatego dużo chętniej zakupimy nowy przyrząd do ćwiczeń lub idealne buty do biegania.

Radość zwyciężania

Podobnie jest w przypadku uczestnictwa w wydarzeniu sportowym. Kibicowanie pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i relacje z innymi ludźmi, a także bardzo silnie oddziaływuje na naszą kondycję emocjonalną. Podczas kibicowania wszechobecna jest RADOŚĆ. I nie chodzi tu tylko o radość zwyciężania, ale przede wszystkim o możliwość spotkań towarzyskich oraz umocnienia relacji z innymi. Wspólne przeżywanie sportowej rywalizacji wytwarza pozytywną energię, którą chcemy dzielić się z innymi. Śledzenie dokonań ulubionej drużyny lub zawodnika sportowego rozbudza pozytywne emocje.  I dlatego znacznie chętniej korzystamy z marek produktów, które są obecne w sporcie. Może to być sponsoring widoczny na banerach, ale najbardziej trafiającym przekazem do Klientów jest produkt wykorzystywany przez ulubionego sportowca. Każdy mały chłopiec chce być jak Ronaldo albo Robert Lewandowski J Chodzi tu przede wszystkim o stworzenie pewnych skojarzeń, nadanie produktom pewnej osobowości i przekazanie wartości marki w reklamie.

Wartości wynikające ze sportu i ich przełożenie na działania marketingowe

Sport od zawsze był symbolem wolności, zdrowej rywalizacji, adrenaliny i emocji. Uczy też wiary i podtrzymuje nadzieję. Przejawia się również jako główna forma komunikacji pomiędzy nadawcą (sportowcem, klubem, organizacją sportową, sponsorem) a odbiorcą (kibicem, grupą kibiców) w kanale komunikacji medialnej zapewniając osiągnięcie wymiernego sukcesu, połączonego z korzyściami finansowymi. Dlatego tak chętnie do niego sięgamy. My – Klienci, Marketingowcy, Przedsiębiorcy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *