Niesfinalizowane transakcje to prawdziwa zmora osób odpowiadających za działania w e-commerce. W świecie online, gdzie niemal za każdego pozyskanego klienta musimy płacić, utrata każdego użytkownika zainteresowanego zakupem to spory problem. Jak, więc ratować porzucone koszyki? Oto jest pytanie, na które odpowiedź postaramy się Wam przybliżyć w poniższym tekście.
Jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków? Otóż klienci zazwyczaj argumentują takie zjawisko niezbyt dokładnie określonymi metodami płatności, zbyt długim czasem dostawy lub niekorzystanymi warunkami zwrotów. Przyczyną przerwania procesu transakcyjnego może być też niedziałający kod rabatowy, czy zbyt długo ładująca się strona. Jak, więc minimalizować zjawisko porzucania koszyków? Mamy kilka wskazówek.
Zadbaj o stronę
Wszelkie problemy techniczne, niedziałające metody płatności, czy inne usterki mogą skutecznie zniechęcić klientów przez finalizacją zamówienia. Dlatego strona www powinna być dostosowana do nawet najbardziej wymagających klientów. Jasna komunikacja, szybkość ładowania, atrakcyjne zdjęcia – tutaj wszystko ma znaczenie!
Marketing pilnie potrzebny
Klient, który porzuca koszyk nie jest ostatecznie klientem straconym. Dlatego warto zawalczyć o to, by niezdecydowany użytkownik wrócił na naszą stronę i sfinalizował zakupy. Z pomocą przyjdzie tutaj marketing. Personalizowane maile, pop-upy, kody rabatowe, czy systemy rekomendacji pozwolą zwiększyć współczynnik konwersji, dlatego w tym aspekcie powinniśmy wykorzystywać wszelkie dostępne narzędzia. W ten sposób mamy szansę uratować porzucone koszyki, a tym samym zwiększyć efektywność innych działań marketingowych, które mają na celu pozyskiwanie ruchu na naszej stronie.
Moc pozytywnych opinii
Klienci często tuż przed dokonaniem płatności online, sprawdzają wiarygodność danego e-sklepu i robią mały research. Na tym etapie pozytywne opinie są, więc skutecznym narzędziem w maksymalizowaniu sfinalizowanych transakcji, a negatywne komentarze dotyczące naszej strony mogą skutecznie zniechęcić użytkowników do zakupów. Dlatego, jeśli chcemy ratować możliwie, jak najwięcej koszyków, powinniśmy zadbać o to, by pisano o nas wyłącznie w pozytywnym kontekście. Oczywiście taka sytuacja zwykle jest jedynie pobożnym życzeniem, bowiem zawsze znajdą się użytkownicy, którzy znajdą powody do narzekania, a w efekcie pozostawią negatywny komentarz dotyczący naszego sklepu. Kluczem do sukcesu jest tutaj szybka i odpowiednia reakcja na niepochlebną opinię. Opracowanie unikalnej taktyki dotyczącej sposobu komunikacji w przypadku kryzysów wizerunkowych zwiększy naszą wiarygodność, a w efekcie zaufanie do naszego brandu. Skuteczna strategia pozyskiwania pozytywnych opinii i reagowania na negatywne komentarze może być jednym ze skutecznych sposobów ratowania porzuconych koszyków.