Zawód copywritera mocno zyskuje na popularności w ostatnim czasie. Przedsiębiorstwa szukają odpowiednich copywriterów do współpracy, ponieważ zdają sobie oni sprawę z tego, jak ważna w dzisiejszych czasach jest wartościowa treść. Pojawia się więc pytanie, ile zarabia copywriter? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ na zarobki copywritera wpływa wiele czynników, takich jak doświadczenie, umiejętności czy rodzaj zlecenia. Będzie zależało to również od tego, jaka jest forma zatrudnienia. W takim razie kim jest i ile zarabia copywriter?
Kto to jest copywriter?
Copywriter jest osobą, która zajmuje się pisaniem tekstów głównie są to teksty związane z reklamą, jednak mogą to być również różne scenariusze spotów reklamowych. Zajmuje się on również redagowaniem tekstów. Jego zadaniem będzie pisanie takich treści, które będą zgodne z zasadami SEO, jest to bardzo ważne, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Jeżeli chodzi o formę zatrudnienia copywritera to może on działać jako freelancer na swój własny rachunek, jednak często jest on również zatrudniamy w agencjach reklamowych bądź w redakcjach. By zostać dobrym copywriterem, trzeba posiadać lekkie pióro, ponieważ głównym narzędziem pracy jest słowo pisane.
Copywriter musi doskonale znać język, w którym pisze i nie ma tutaj też miejsca na żadne błędy językowe. Pożądaną cechą jest również terminowość i umiejętność zarządzania czasem. Warto wiedzieć, że aby zostać copywriterem nie jest konieczne posiadanie studiów wyższych, ponieważ przede wszystkim liczy się tutaj praktyka.
Ile zarabia copywriter?
Odpowiedz na pytanie, ile zarabia copywriter, jest dosyć złożona, ponieważ składa się na to kilka elementów takich jak na przykład rodzaj zlecenia czy doświadczenie i umiejętności copywritera. Jednym z najważniejszych elementów będzie właśnie rodzaj zlecenia. Im zlecenia będzie większe tym wiadomo cena jego wzrośnie, koszt będzie zależał również od tego jakie teksty będą zlecane, inaczej wyceniane będą artykuły na bloga, a inaczej teksty sprzedażowe. Warto również zwrócić uwagę na to jakie umiejętności posiada copywriter, jeżeli będzie to osoba młoda dopiero ucząca się zawodu, wówczas wynagrodzenie takie będzie niższe niż osoby doświadczonej. Warto więc tutaj zwrócić uwagę na portfolio jakie posiada copywriter.
Kolejnym elementem, od którego zależeć będzie wynagrodzenie jest forma w jakiej wyliczane są zarobki copywritera. Copywriter może być wynagradzany za ilość znaków ze spacjami. Najczęściej jest to stawka na 1000 znaków ze spacjami. Innym sposobem może być płatność za cały projekt, rzadziej jednak też wykorzystywanym sposobem jest płatność za godzinę. W takim razie, ile zarabia copywriter? Osoba dopiero ucząca się zawodu i nie posiadająca doświadczenia w tym zakresie, będzie zarabiała od 2500 tysiąca do 4000 zł miesięcznie. Osoba bardziej doświadczona będzie miała zarobki od 3500 tysiąca do 7000, natomiast najlepiej wynagradzaną osobą będzie copywriter z dużym stażem, tutaj zarobki mogą sięgać od 6000 do nawet 11000 zł miesięcznie.
Czego najczęściej od copywritera wymaga pracodawca?
Skoro już odpowiedź na pytanie ile zarabia copywriter, została udzielona, warto zastanowić się, czego od copywriterów wymagają pracodawcy. Pracodawcy najczęściej wymagają od copywritera kreatywności oraz rzetelności, a także dotrzymywania terminów i umiejętność zarządzania własnym czasem. Bardzo ważne jest też, aby copywriter był na bieżąco z trendami jakie pojawiają się w mediach społecznościowych oraz na rynku marketingu, a także powinien znać on zagadnienia z zakresu SEO. Dobrze odbierane będzie także doświadczenie na podobnym stanowisku oraz znajomość języka angielskiego. Oczywiście każdy pracodawca może mieć inne wymagania, wszystko zależy od tego jakie efekty chce on osiągnąć współpracując z danym copywriterem.
Skuteczny marketing, czyli jaki?
Każda marka chciałaby prowadzić skuteczny marketing, jednak co to znaczy skuteczny? Dla każdego przedsiębiorstwa będzie to coś zupełnie innego, jednak najczęściej można powiedzieć, że będzie to sprawienie, iż marka będzie rozpoznawalna i silna na rynku. Skuteczny marketing to również taki, dzięki któremu przedsiębiorstwo zbuduje pozytywny wizerunek w Internecie. Jak wiadomo te elementy są w dzisiejszych czasach bardzo ważne dla każdego biznesu. Ciężko bez nich osiągać sukces na rynku, gdzie panuje tak duża konkurencja, a klienci wymagają coraz więcej. Firmy powinny więc mocno angażować się w swoje działania marketingowe, tak aby były one efektywne i przynosiły wiele korzyści.