Kim jest influencer? Ile kosztuje współpraca z influencerem? Działania influencerów w mediach społecznościowych powodują, że gromadzą oni wokół siebie grono osób, które im ufają i mocno wierzą w to co twórcy im polecają. To spowodowało, że przedsiębiorstwa postanowiły zacząć współpracę z takim influencerem, który pokazując dany produkt i może zmotywować swoich odbiorców do jego zakupu. Czasami nawet dochodzi do sytuacji, gdzie tworzy się trend, na dany produkt, ponieważ twórca używa go i rekomenduje swoim odbiorcom. Współpraca z influencerem może mieć bardzo wiele korzyści dla organizacji, jednak będą one widoczne wtedy, kiedy przedsiębiorstwo zdecyduje się na współpracę z takim twórcom, który posiada obserwatorów, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami przedsiębiorstwa.
Kto to jest influencer?
Influencer jest osobą, która dzięki swojej działalności w Internecie bądź w mediach społecznościowych zyskuje grono osób, które jej ufa i na które ma ona mniejszy pod większy wpływ. Wpływ ten może być na zachowanie odbiorców, postawy, a także decyzje zakupowe. Grupa odbiorców wykracza poza najbliższe osoby influencera, czyli rodzinę czy znajomych. Twórcy internetowi zyskują tak dużą sympatię swoich obserwatorów, głównie dlatego, że bardzo mocno dbają oni o relacje z nimi, poprzez odpowiadanie na komentarze, dialog w wiadomościach prywatnych, czasami pojawiały się nawet spotkanie w świecie realnym. Wszystko to sprawia, że między obserwatorami, a influencerem tworzy się silna więź, która widoczne jest właśnie we wpływie jaki ma twórca na swoich odbiorców.
To wszystko też spowodowało, że współpraca z influencerem stała się dla przedsiębiorstw bardzo korzystnym działaniem, które może przynosić firmie wiele korzyści zarówno finansowych jak i tych niezwiązanych z przychodami.
Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Częstym pytaniem jest oczywiście koszt współpracy z influencerem, niestety na to pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Zbyt wiele czynników wpływa na wysokość kosztu współpracy z twórcą. Do czynników takich należeć będzie zasięgi jakie osiąga influencer, liczba osób, które go obserwują, a także wizerunek jaki on wokół siebie wykreował. Oczywiście im influencer będzie bardziej rozpoznawalny w świecie Internetu tym wyższy będzie koszt współpracy z takim twórcą. Jeżeli przedsiębiorstwo nie dysponuje wysokim budżetem, wówczas lepiej zdecydować się na influencera, którego zasięgi są niższe. Ważnym elementem również jest zakres współpracy, czyli to jakie treści ma stworzyć twórca oraz w jakim miejscu je opublikuje.
Bardzo ciężko jest więc określić, ile będzie kosztowała współpraca z influencerem, może to być tylko współpraca barterowa, czyli przedsiębiorstwo wysyła influencerowi przesyłkę ze swoimi produktami, a twórca pokazuje ją swoim odbiorcom, ale są też takie kampanie tworzone z influencerami, które kosztują nawet i kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Dlaczego współpraca z influencerem może być tak korzystna?
Współpracy z influencerem, może mieć bardzo wiele korzystnych skutków dla przedsiębiorstwa, dlaczego tak się dzieje? Ponieważ influencerzy są w pewnym sensie pośrednikami między klientem a marką. Zachęcają oni swoich obserwatorów do skorzystania z oferty danego przedsiębiorstwa, a ponieważ ich profile śledzone są przez czasami tysiące osób, zasięg opublikowanego posta może być naprawdę bardzo duży. Dzisiejsze czasy są nasycone reklamami w Internecie to powoduje, że konsumenci są bardzo zniechęceni przekazem reklamowym i szukają takich rozwiązań, które zachęcą i zaciekawią potencjalnych odbiorców.
Czy warto inwestować w social media?
Czy warto inwestować w media społecznościowe, odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta, rosnąca rola social mediów w życiu człowieka sprawia, że stają się one jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do swojego klienta i zainteresowanie go swoim produktem czy usługą. Wybór takiego sposobu na reklamę jest więc bardzo rozsądnym rozwiązaniem dla wielu przedsiębiorstw. Social media bardzo mocno się rozwijają i są idealnym miejscem na budowanie relacji z klientem, za ich pośrednictwem można też budować wizerunek firmy i zdobywać popularność. Media społecznościowe umożliwiają również poznanie swoich potencjalnych klientów, można dowiedzieć się jakie są ich zainteresowania, potrzeby i wymagania. Po uzyskaniu takich informacji dużo łatwiej będzie zareagować i dopasować ofertę właśnie do tych potrzeb.