Pisać każdy może? Teoretycznie tak, jednak pisanie skuteczne pod wyszukiwarki wbrew pozorom nie jest sztuką łatwą. Zastanawiacie się, więc jak tworzyć teksty, żeby sprzedawać? Mamy dla Was kilka wskazówek, dzięki którym content zacznie generować zyski dla Waszego e-sklepu.
Sukces zaczyna się od pomysłu
Nie ma w tym nic odkrywczego, że im lepszy pomysł na tekst, tym większe szanse na jego sukces. Wbrew pozorom pisanie pod wyszukiwarki wcale nie musi być nudne i schematyczne. Nieciekawy tekst zredagowany doskonale pod kątem technicznym, być może dobrze się wypozycjonuje, jednak nie zainteresuje użytkowników przez co uda mu się zrealizować wyznaczonych celów. Planując temat artykułu warto również zrobić analizę słów kluczowych, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, dzięki czemu nasz materiał stanie się odpowiedzią na potrzeby userów.
Długość tekstu ma znaczenie
Tekst pod SEO musi być też odpowiedniej długości. Zbyt krótki artykuł może nie spełnić swoich funkcji w sposób, jaki tego oczekujemy. Jaka jest optymalna długość poszczególnych tekstów. Tutaj możemy wskazać pewne widełki, których jednak nie trzeba trzymać się co do znaku, bowiem są to dane mocno szacunkowe. I tak tekst blogowy powinien mieć długość około 3000 znaków ze spacjami, artykuł zapleczowy minimalnie 1500 zzs, a tekst opisujący kategorię to długość około 2000 zzs.
Formatowanie jest ważne
Pisanie artykułów pod SEO nie jest łatwą sztuką, jednak ich stworzenie to dopiero połowa drogi. Bowiem w procesie pozycjonowania niezwykle istotny jest sposób formatowania tekstu. Odpowiednie zaznaczenie tytłu H1, zaakcentowanie znaczników typu H2, H3, H4, H5 również odgrywają niemałą rolę w procesie pozycjonowania. Odpowiednia struktura tekstu ma nie tylko istotne znaczenie dla wyszukiwarek, ale również dla przejrzystości odbioru. Odpowiednio formatowane artykuły są dla odbiorców bardziej wiarygodne oraz wzbudzają większe zainteresowanie. Akapity, boldowania i linkowanie wewnętrzne to również istotne elementy, które w tekstach tworzonych zgodnie z zasadami SEO muszą się znaleźć.
Pisz i zarabiaj
Poza tym tekst, który ma odnieść sukces w wyszukiwarkach oraz zostać pozytywnie odebrany przez użytkowników musi spełniać szereg innych kryteriów. Przede wszystkim powinien być napisany poprawną polszczyzną. Poza tym frazy kluczowe powinny być umieszczone w artykule w sposób naturalny. Budując teksty będące częścią strategii contentowej warto zadbać też o chwytliwy tytuł, który będzie działał jak magnes.