Czy warto inwestować w social media?

Współczesny świat i kontakty międzyludzkie w znacznej mierze przeniosły się do sfery wirtualnej. Chętnie korzystają z tego reklamodawcy, którzy za sprawą Internetu mogą precyzyjnie dotrzeć do klientów. Niewątpliwie, więc reklamy online roztaczają przed firmami szerokie spektrum możliwości dokładnego targetowania, dzięki czemu komunikaty są bardziej skuteczne. Reklamodawcy chętnie więc inwestują w reklamę internetowa, jednak dość ostrożnie podchodzą do kwestii kampanii w mediach społecznościowych. Czy warto inwestować w social media? Podpowiadamy!

Firmy, które dadzą się lubić

Social media stały się miejscem nie tylko spotkań towarzyskich online, ale również przestrzenią, którą zainteresowali się reklamodawcy. Ze względu na to, że portale społecznościowe proponują coraz bardziej zaawansowane funkcje, posiadają więcej danych o użytkownikach, a w efekcie dają większe możliwości reklamodawcom. Nic, więc dziwnego, że stały się popularnym kanałem komunikacyjnym w prowadzonych działaniach promocyjnych.

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to, czy warto inwestować w social media. Każda marka jest odrębną historią, ma specyficzną grupę docelową oraz odmienny budżet reklamowy. Jednak, jeśli szukamy skutecznego medium budowania zaangażowanej społeczności, to niewątpliwie nie znajdziemy bardziej sprzyjającej ku temu przestrzeni niż kanały społecznościowe.

Jak reklamować się w social mediach?

Inwestycja w social media to intratna inwestycja pod warunkiem, że promowane przez nas treści zostaną dopasowane do naszego targetu. Ponadto prezentowany content powinien oprócz siły reklamowej mieć w sobie również wartość merytoryczną. Niezwykle istotne jest to, żebyśmy działania w social mediach prowadzili w oparciu o jakąś strategię, a nie jako efekt przypadku lub spontanicznej decyzji. Odpowiednio spersonalizowany plan marketingowy, konsekwencją w działaniu merytoryczny content to fundament dobrej kampanii w social mediach. Pamiętajmy też, że nie każdy kanał będzie pasował do naszej marki. Zastanówmy się, gdzie możemy znaleźć naszych potencjalnych klientów i tam rozpocznijmy działania. Dla przykładu firmy odzieżowe lub z zakresu designu świetnie odnajdą się na Instagramie, a marki związane z procesami HR powinny działać aktywnie na Linkedinie. Nie znaczy to, że mamy ograniczać nie do jednego medium, jednak precyzyjna w doborze odpowiedniego miejsca komunikacji odgrywa tutaj niebagatelną rolę.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *