Blog firmowy - po co go prowadzić

Blog firmowy – po co go prowadzić?

Blog firmowy to jedno z bardzo przydatnych działań marketingowych dla firm. Ma on wiele plusów i korzyści jakie może dawać firmie. Daje on możliwość do promowania swojej marki, jej produktów lub usług. Co więcej jest to narzędzie, które pozwala na stworzenie bezpośredniej relacji ze swoimi klientami oraz pokazanie się firmy od strony specjalisty w danej dziedzinie. Wszystko to trzeba jednak w odpowiedni sposób przeprowadzić. Czym jest blog firmowy i dlaczego warto go prowadzić?

Czym jest blog firmowy?

Blog firmowy to jeden ze sposobów na promowanie własnej firmy w sieci. Dzięki niemu możliwe jest tworzenie pozytywnego wizerunku marki w sieci, budowanie relacji z jej odbiorcami, a także pozycjonowanie serwisu w sieci. Z tym, że aby tak się stało musi on zostać odpowiednio przygotowany i prowadzony. Zwykle jego działanie opiera się na publikowaniu wpisów, które są powiązane tematycznie z prowadzoną działalnością przedsiębiorstwa. Można go stworzyć zarówno w subdomenie, wówczas będzie on częścią strony internetowej lub w katalogu wtedy będzie to odrębna witryna. Dlaczego warto prowadzić blog firmowy i jakie korzyści daje to marce?

Po co prowadzić blog firmowy?

Po co prowadzić blog firmowy

Blog firmowy ma wiele zalet i jeśli zostanie odpowiednio poprowadzony może przynieść firmie wiele korzyści. Poniżej kilka argumentów, które potwierdzają korzyści płynące z prowadzenia firmowego bloga.

  1. Blog firmowy to miejsce, gdzie może spotkać się marka z potencjalnym i obecnym klientem – nie jest nowością fakt, że konsumenci przed dokonaniem zakupów szukają informacji o marce, jej produktach i usługach w sieci. Blog firmowy jest świetnym sposobem na dotarcie do nich z takimi informacjami. Można to zrobić w przemyślany sposób, by pokazać co dla przedsiębiorstwa jest wartościowe, a co nie. Jeśli na blogu będą pojawiały się wartościowe treści, wówczas możliwe będzie rozwianie wszelkich wątpliwości klienta i skłonienie go do dokonania zakupów. Dzięki prowadzeniu bloga można też pokazać klientom jakich problemów się pozbędzie podczas korzystania z produktu marki.
  2. Blog firmowy daje możliwość pozyskania nowych linków do strony – jeśli na blogu zamieszczane będą treści wartościowe i ciekawe dla odbiorcy zacznie on dzielić się nimi ze swoimi bliski i znajomymi w sieci. Dzięki temu możliwe będzie pozyskanie wartościowych linków, które wzmocnią potencjał zarówno strony jak i całego artykułu.
  3. Wyszukiwarka lepiej reaguje na aktualizowane treści – jeśli treści będą zamieszczane regularnie i często aktualizowane strona taka będzie lepiej postrzegana przez wyszukiwarkę, ponieważ daje jej to do zrozumienia, że serwis ciągle się rozwija, co pozwala taką właśnie witrynę lepiej pozycjonować.
  4. Blog firmowy pozwala lepiej poznać klienta – dzięki prowadzeniu bloga lepiej poznać można klienta oraz jego potrzeby i wymagania. Lepsze poznanie problemów swoich potencjalnych i obecnych klientów, daje możliwość stworzenia takiej oferty, która wszystkie te problemy rozwiąże, a co za tym idzie sprawi, że będą one chętniej kupowane.

Różne formy reklamy

Jakie są rodzaje reklamy

Reklama to narzędzie wykorzystywane przez wszystkie firmy, które chcą sprawić, aby ich produkt lub usługa dotarły do potencjalnego i obecnego klienta. Dzięki niej możliwe jest właśnie dotarcie do nowych klientów oraz poprawienie relacji z obecnymi. Na przestrzeni lat powstało wiele jej form. Niżej znajduje się kilka z nich.

  • Reklama telewizyjna – już nie jest ona wykorzystywana tak często jak kiedyś. Najlepiej sprawdzi się w sytuacji, gdy klient ma zobaczyć, jak działa produkt oraz gdy grupą docelową są osoby w głównej mierze przebywające w domach. Niestety ta forma promocji jest droga w porównaniu do innych.
  • Reklama radiowa – jest tańsza niż poprzednia, jednak musi być tutaj zastosowana większa liczba powtórzeń by mogła zostać w pewnym stopniu dostrzeżona przez odbiorcę. Zwykle jest też ograniczona terytorialnie.
  • Reklama internetowa – jest jedną z najpopularniejszych obecnie form reklamy. Można ją stosować na wiele sposobów. Jako banner, artkuł sponsorowany, mail i tak dalej. Co jest jej dużą zaletą to fakt, że można dopasować ją do potrzeb odbiorcy.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *