Model robienie zakupów w ostatnich latach uległ znacznym przeobrażeniom. Dzisiaj kupowanie towarów poprzez kanał online to nie tylko drobnych rzeczy takich, jak ubrania, ale też większych gabarytowo towarów jak sprzęt AGD, meble, czy nawet artykuły budowlane. E-handel we współczesnym świecie przestał być jedynie wsparciem kanałów online, stając się istotnym wiodącym kanałem dystrybucji dla wielu branż. Internet ulega ciągłym przeobrażeniom podobnie jak nawyki użytkowników sieci. Dlatego biznesy e-commerce muszą śledzić przyzwyczajenia i upodobania userów.
E-commerce nieustannie się zmienia
Smartfony ustępują miejsca desktopom, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Dlatego aplikacje mobilne w branży e-commerce staja się absolutną koniecznością, jeśli myślimy o zbudowaniu prężnie rozwijającego się biznesu e-commerce. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zakupy przez telefon stają się szybkie i intuicyjne. Zyskujemy również własne miejsce w przestrzeni telefonicznej klienta. Dzięki temu przy sprawnie prowadzonym marketingu nasz klient nieustannie ma kontakt z naszym brandem.
Zalety aplikacji mobilnej
Sprawnie zintegrowana z systemem e-commerce danego sklepu aplikacja jest efektywnym narzędziem sprzedaży, który odpowiada na oczekiwania współczesnego klienta i dotarciem do kolejnych grup docelowych. Dlaczego aplikacje mają przewagę nad standardową mobilną wersję strony? Przede wszystkim poprzez możliwości personalizacji komunikacji. Ponadto posiadanie autorskiej aplikacji podnosi prestiż brandu i zwiększa satysfakcję klientów z przebiegu procesu zakupowego. Aplikacja mobilna dla e-sklepu to też możliwość sfinalizowania transakcji w każdym miejscu i czasie. Klienci nie muszą kupować sprzed komputera, ale mogą wygodnie robić to z łóżka, czy nawet w pracy. Dzięki temu oferta jest zawsze dostępna na wyciągnięcie ręki.
Aplikacja mobilna to spory wydatek dla małych i średnich sklepów internetowych, jednak profesjonalnie zaprojektowana i skutecznie zarządzana może stać się skutecznym narzędziem przynoszącym wirtualnym biznesom niemałe zyski.
Zastanawiacie się, czy aplikacja mobilna jest niezbędna Waszym klientom? Zbierzcie na ten temat opinie przeprowadzając ankietę przy użyciu newslettera lub social mediów o ile Wasza grupa potencjalnych respondentów jest wystarczająco dużo. Dzięki temu klienci będą mogli sprecyzować swoje oczekiwania, a Ty będziecie bazować na realnych danych, a nie przypuszczeniach.