Jak wypromować lokalną restaurację?

Na warszawskiej Saskiej Kępie przy ul. Francuskiej jest 35 restauracji. Dobre jedzenie i ciekawy wystrój to za mało, by wybić się w takim gąszczu. Jak wypromować lokalną restaurację, by dowiedzieli się o niej okoliczni mieszkańcy?

Daj się zobaczyć off-line

Restauracji jest dziś tak dużo, że rankingi typu „najlepszy kebab w mieście” wypierają dziś spisy najlepszych lokali w dzielnicy, a nawet na konkretnym osiedlu czy ulicy. To na nich więc warto się skupić podczas promocji swojej restauracji. Jeśli do lokalu nie chodzą mieszkańcy najbliższego bloku, to trudno, by przynosił satysfakcjonujące dochody przez cały rok nawet w turystycznym miejscu.

Warto skupić się na wyróżniku i promować go na osiedlu i w dzielnicy. Najlepsza restauracja może być tylko jedna, ale możesz wypromować swoją restaurację jako:

  • najlepszą w danej kategorii (pizza/dania włoskie/ pub);
  • najtańszą;
  • najdłużej otwartą;
  • dogodnie położoną – przy bramie stadionu, 50 m od kąpieliska itp.;
  • przyjazną dla dzieci/osób starszych/bezglutenową/wegetariańską;
  • oferującą największe porcje.

Przykłady można mnożyć. Przekaz powinien znaleźć się na witrynach i w ulotkach czy reklamie radiowej.

Warto brać udział w lokalnych imprezach, które posłużą za reklamę i zwiążą mieszkańców z miejscem. Restauracja może np. zapewniać posiłki podczas wydarzenia w zamian za rozwieszenie bannerów. A być może to Ty sam zorganizujesz wydarzenie, dzięki któremu będzie o Tobie głośno?

Promowanie restauracji w 2020 roku

Na pewno zauważyłeś, że odnoszące sukcesy restauracje zajmują się ostatnio nie tylko gotowaniem. Można tam również wziąć udział w:

  • warsztatach kulinarnych – np. robienia sushi,
  • degustacjach – np. domowych nalewek,
  • festiwalach – np. w festiwalu grzybów,
  • warsztatach dla dzieci – np. z ozdabiania świątecznych ciastek,
  • warsztatach rękodzieła – np. robienia włoskiego makaronu.

Takie wydarzenia zapewniają zainteresowanie klientów również w mniej popularne dni tygodnia. Wezmą w nich udział raczej mieszkańcy najbliższej okolicy, którzy w ten sposób będą mieli okazję przekonać się do miejsca.

A może współpraca z innymi biznesami w okolicy?

Jeśli w Twojej okolicy znajdują się biura lub firmy, warto pomyśleć nad pakietami lunchowymi dla pracowników. Możesz to zrobić nieoficjalnie (po prostu ich zaproś) lub stworzyć plan: rozmowa z właścicielem firmy, ulotki, nowe menu i rabaty.

Jeśli w okolicy jest hotel, możesz zostawić w nim swoje wizytówki. Tu obowiązuje jednak zasada wzajemności – też pamiętaj o promowaniu tego biznesu.

Ważne: nie zmuszaj się do współpracy, do której nie masz przekonania. Ulotki pizzerii i mechanika samochodowego w salonie fryzjerskim zawsze wyglądają niepoważnie. Zamiast tego pomyśl, które biznesy naprawdę skorzystają na specjalnych relacjach z Twoją restauracją (i vice-versa).

Jak wypromować lokalną restaurację on-line?

Wbrew pozorom im mniejszy obszar ma obejmować reklama, tym bardziej może ona być skuteczna, i to przy niskich nakładach finansowych. Nie musisz reklamować się w ogólnopolskiej telewizji czy prasie. Zamiast tego agencja marketingowa może pomóc Ci dotrzeć do dokładnie określonej grupy odbiorców: młodych mam w promieniu 15 km lub bywalców restauracji z Twojego powiatu. Uda się to dzięki przemyślanej strategii on-line. Prawdopodobnie będzie ona zawierała co najmniej kilka z tych kilka elementów:

  • reklama w wyszukiwarkach,
  • reklama w mediach społecznościowych,
  • własna strona internetowa,
  • reklama na lokalnych portalach.

Dodatkowo zadbaj o podstawy, takie jak czytelne informacje off-line i on-line odnośnie godzin otwarcia i cen. Dzisiejsi klienci stawiają na wygodę i nie chcą szukać tych informacji dłużej, niż kilka sekund.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *